LEGUMINA

Η Μεσογειακή ∆ιατροφή  είναι σήµερα παγκοσµίως γνωστή για τις ευεργετικές δράσεις που έχει στην υγεία, αλλά και για το γαστρονοµικό και πολιτισµικό προφίλ της.

Γαστρονοµικά χαρακτηρίζεται από χαµηλή κατανάλωση κρέατος, µέτρια κατανάλωση οινοπνεύµατος (κυρίως σε κρασί) και υψηλή κατανάλωση λαχανικών, οσπρίων, φρούτων, ξηρών καρπών, ψαριών και ελαιολάδου. 

Υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις ότι αυτή η δίαιτα συνδέεται µε χαµηλό ρίσκο καρδιαγγειακών παθήσεων και ότι δρα προστατευτικά έναντι διαφόρων παραγόντων κινδύνου όπως υπερλιπιδαιµία, υπέρταση, µεταβολικό σύνδροµο και διαβήτη.

Τα όσπρια θεωρούνται αναπόσπαστο συστατικό της Μ∆. Μια έρευνα σε περίπου 7,5 χιλιάδες άτοµα η οποία ερεύνησε το προστατευτικό αποτέλεσµα της Μ∆ στις καρδιαγγειακές παθήσεις, χρησιµοποίησε τα όσπρια ως ένα από τα συστατικά της υπό έρευνα δίαιτας. Η συνιστώµενη ποσότητα ήταν τουλάχιστον τρείς µερίδες ψυχανθών (ξηρά όσπρια και νωπά) την εβδοµάδα. Στα υπόλοιπα συνιστώµενα συστατικά περιλαµβάνονταν επίσης ελαιόλαδο, φρέσκα φρούτα, άσπρο κρέας αντί για κόκκινο, τουλάχιστον 7 ποτήρια κρασί την εβδοµάδα και άλλα τυπικά συστατικά της Μ∆.

Ενώ λοιπόν  υπάρχουν πολλές ενδείξεις ότι τα όσπρια είναι µια εξαιρετικά υγιεινή τροφή, για διάφορους λόγους δεν είναι εύκολο ή επιθυµητό στον µέσο καταναλωτή να αυξήσει την κατανάλωση τους. 

Ένας από τους κύριους λόγους που δεν είναι εύκολο ή επιθυµητό στον µέσο καταναλωτή να αυξήσει την κατανάλωση οσπρίων, είναι ότι οι παραδοσιακές µέθοδοι µαγειρέµατος των οσπρίων δεν προσφέρουν µεγάλη ποικιλία, η οποία είναι ένα ζητούµενο στη σύγχρονη εστίαση. 

Ένας άλλος λόγος είναι οι ήπιες ενοχλήσεις που προκαλούν τα όσπρια σε ορισµένα άτοµα, καθώς και η εικόνα ως «φαγητού των φτωχών» η οποία πολλές φορές θεωρείται  µειονέκτηµα στη µαζική εστίαση.

Προκειµένου να αυξηθεί  κατανάλωση, προσφέρονται εναλλακτικά πιάτα µε όσπρια, είτε βασισµένα στις παραδοσιακές κουζίνες άλλων χωρών είτε σε καινοτόµα προϊόντα.

Στις ΗΠΑ µέσα στη δεκαετία 2006-16 κυκλοφόρησαν πάνω από 1.400 νέα και καινοτόµα προϊόντα µε όσπρια σαν κύριο συστατικό. Μεταξύ αυτών περιλαµβάνονται κράκερς και ζυµαρικά από άλευρα οσπρίων, σνακς και τσιπς από όσπρια, κ.α.

αλευρι
αλευρι χωρις γλουτενη

Έτσι δημιουργήθηκε η σειρά LEGUMINA

Tρία άλευρα από ελληνικά όσπρια (ρεβίθι, φακή, φάβα ) αλεσμένα σε πετρόμυλο με ιδιαίτερο θρεπτικό προφίλ, που αποτελούν μια εναλλακτική λύση για αρκετές εφαρμογές, πλούσια σε πρωτεΐνες, φυτικές ίνες, χωρίς γλουτένη.

Άλευρα Οσπρίων

Αλεύρι Φακής
Άριστη πηγή πρωτεΐνης!

Περιέχει βιταμίνες του συμπλέγματος Β (απαραίτητες για το νευρικό σύστημα και τη λειτουργία του εγκεφάλου)

Πλούσιο σε φυτικές ίνες.

Χαμηλού Γ.Δ (Γλυκαιμικού Δείκτη)

Υψηλής περιεκτικότητας σε σίδηρο (απαραίτητο για παιδιά, εφήβους,έγκυες και ηλικιωμένους)

Αλεύρι Ρεβιθιού
Ξεχωρίζει λόγω των πρωτεϊνών που περιέχει!

Εκτός της ποσότητας έχουν και υψηλή ποιότητα λόγω των πολύτιμων αμινοξέων που περιέχονται.

Ιδιαίτερα θρεπτικό για τα παιδιά, τις έγκυες και τους ηλικιωμένους.

Πλούσιο σε ασβέστιο (~ 150 mg/100gr)

Οι πρωτεΐνες του περιέχουν το αμινοξύ μεθειονίνη και θεωρούνται ισάξιες του κρέατος.

Αλεύρι Φάβας
Πλούσιο σε φυλλικό οξύ και μαγγάνιο!

Περιέχει σημαντική ποσότητα μαγνησίου (βοηθά στο νευρικό σύστημα και στη διατήρηση της καλής λειτουργίας της μνήμης)

Υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες & χαμηλός Γ.Δ (ιδανικό τρόφιμο για τη ρύθμιση του σακχάρου).

Τα άλευρα από όσπρια αποτελούν μια εναλλακτική λύση, πλούσια σε πρωτεΐνες καλής ποιότητας και φυτικές ίνες, για την παρασκευή εμπλουτισμένων προϊόντων αρτοποιίας, προϊόντων gluten free, vegan, snacks, ζυμαρικών κ.α.
pp

Τα άλευρα οσπρίων παράγονται στην Ελλάδα και αλέθονται σε πετρόμυλο.

elliniko proion sm

Η παραγωγή της πρώτης ύλης είναι ελεγχόμενη σε όλα τα στάδια
(πλήρης ιχνηλασιμότητα).

 

Συνδυάζουν υψηλή θρεπτική αξία (πολύ καλή ποιότητα και υψηλή ποσότητα πρωτεΐνης), προβιοτικές ιδιότητες (λόγω των φυτικών ινών που περιέχουν) και ελεγχόμενη πρόσληψη θερμίδων.

Περιέχουν ελάχιστα λιπαρά και απλά σάκχαρα, δεν περιέχουν αλάτι.

Αλεύρι Φακής

Ανά 100g
  • Ενέργεια 1410,5 kj / 333,5 kcal
  • Λιπαρά 0,7 g, εκ των οποίων κορεσμένα 0,2 g
  • Υδατάνθρακες 52,3 g, εκ των οποίων Σάκχαρα 4,4 g
  • Εδώδιμες Ίνες 12 g
  • Πρωτεϊνες 23,5 g
  • Αλάτι 0g
%ΠΠΑ / %RI(*) Ανά 100g
  • Ενέργεια 16,7%
  • Λιπαρά 1,0%, εκ των οποίων κορεσμένα 1,0%
  • Υδατάνθρακες 20,1%, εκ των οποίων Σάκχαρα 4,9%
  • Εδώδιμες Ίνες 48,0%
  • Πρωτεϊνες 47,0%
  • Αλάτι 0,0%

Αλεύρι Ρεβιθιού

Ανά 100g
  • Ενέργεια 1532 kj / 363,2 kcal
  • Λιπαρά 5,4 g, εκ των οποίων κορεσμένα 0,7 g
  • Υδατάνθρακες 52,7 g, εκ των οποίων Σάκχαρα 2,8 g
  • Εδώδιμες Ίνες 9,7 g
  • Πρωτεϊνες 21,1 g
  • Αλάτι 0 g
%ΠΠΑ / %RI(*) Ανά 100g
  • Ενέργεια 18,2%
  • Λιπαρά 7,7%, εκ των οποίων κορεσμένα 3,5%
  • Υδατάνθρακες 20,3%, εκ των οποίων Σάκχαρα 3,1%
  • Εδώδιμες Ίνες 38,8%
  • Πρωτεϊνες 42,2%
  • Αλάτι 0,0%

Αλεύρι Φάβας

Ανά 100g
  • Ενέργεια 1463,2 kj / 345,3 kcal
  • Λιπαρά 0,9 g, εκ των οποίων κορεσμένα 0,4 g
  • Υδατάνθρακες 54,4 g, εκ των οποίων Σάκχαρα 4,6 g
  • Εδώδιμες Ίνες 6,5 g
  • Πρωτεϊνες 26,7 g
  • Αλάτι 0 g
%ΠΠΑ / %RI(*) Ανά 100g
  • Ενέργεια 17,3%
  • Λιπαρά 1,3%, εκ των οποίων κορεσμένα 2,0%
  • Υδατάνθρακες 20,9%, εκ των οποίων Σάκχαρα 5,1%
  • Εδώδιμες Ίνες 26,0%
  • Πρωτεϊνες 53,4%
  • Αλάτι 0,0%
espa